tisdag 16 oktober 2012

mössor, snuva, baciller... hösten är här!

Dagisbaciller..... e så trött på er! Snuviga näsor, febertermometer som piper å visar rött, hostiga små troll, sömnlösa nätter... Vår vardag sedan lilla G började förskolan. Låter eländigt, å jag kanske överdriver lite, men så mkt baciller vi haft här de senaste sex veckorna tror jag inte jag haft sammanlagt i mitt liv "pre dagis". Gilla läget är vad alla säger... hmm ville inte tro på det, men inser att det inte är mkt annat att göra.
När jag inte "fräser näsor" försöker jag hinna med så mkt syprojekt det går ;) Jag syr nya höstmössor för fulla muggar nu! Några beställningar klara, andra under arbete...
  
 
Dessa gick med posten till Norge å två små sötnosar!
 
Dessa två gick till herr och fru Karlsson i Kungshamn ;)
 
Å dessa kommer gå till Småland till två små "fåruppfödare"
 
 
Lite nya tyger kom på posten häromdagen ;) Randigt i massa härliga färger, efterlängtade rosa apor och ett ljuvligt vitt tyg med pastelligt mönster!
 





 





 
Åsså håller jag på med projekt vimplar... har legat färdigklippta ett bra tag, och är nu ett steg närmare slutprodukt ;) Tanken är att man matchar som man vill och hänger på ett snöre, istället för att de är fastsydda redan från början....

 
Såhär kan det se ut en helt vanlig kväll numera i vår soffa.... damen som alltid varit superlätt att lägga, kämpar nu in i det sista för att få vara uppe med mor å far?!?! Tips mottages tacksamt.



Behöver ni mössor till höstens och vinterns nya garderober? Just let me know ;)
 
Sov gott!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar